zpět na hlavní stranu

Masné krámy získaly cenu „Spokojený zákazník“ od Sdružení českých spotřebitelů

15. 10. 2008

České Budějovice, 15. října 2008 – Známá českobudějovická restaurace Masné krámy, kterou provozuje pivovar Budějovický Budvar, n.p., získala cenu „Spokojený zákazník Jihočeského kraje" od Sdružení českých spotřebitelů. Diplom dnes slavnostně převzali zástupci Budějovického Budvaru na Krajském úřadu Jihočeského kraje. Ocenění „Spokojený zákazník Jihočeského kraje" se letos udělovalo již po sedmé. V Jihočeském kraji ho letos získalo celkem 20 subjektů z nejrůznějších oborů podnikání, mezi nimiž byly celkem čtyři restaurace.

„Ceny od Sdružení českých spotřebitelů si velmi vážíme. Masné krámy byly oceněny za interiér, špičkové gastronomické služby a vysokou úroveň obsluhy i pro cizince," říká Antonín Janský, vedoucí oddělení Gastro z Budějovického Budvaru. Masným krámům se podařilo navázat na slavnou tradici a těší se velkému zájmu zákazníků. Během letošního roku tam hosté vypili již přes 1150 hektolitrů piva, především „kroužkovaného ležáku" Budweiser Budvar, který se tam čepuje, jako na jediném místě na světě, přímo z tanků. Restaurace nabízí i široký výběr jídel. Největší úspěch mají pokrmy tradiční české kuchyně: Pivovarský guláš, Staročeská vepřová pečínka a Grilovaná vepřová žebra.

Kapacita restaurace Masné krámy je 190 míst. Restaurace je otevřena denně, v pondělí až čtvrtek od 10:30 do 23:00 hodin, v pátek a sobotu od 10:30 do 24:00 hodin a v neděli od 11:00 do 21:00 hodin. Rezervace je možné získat na telefonu 387 201 301 nebo na e-mailu info@masne-kramy.cz. Podrobné informace o Masných krámech včetně menu a ceníku najdete na www.masne-kramy.cz.

O restauraci Masné krámy
Dnešní budova Masných krámů pochází zřejmě z roku 1554. Jak název napovídá, sloužily Masné krámy původně k prodeji masa. Na pivnici byly přestavěny v roce 1953, a rychle získaly značnou popularitu díky prvotřídnímu pivu z Budějovického Budvaru a výborné kuchyni. Po povodni v roce 2002 musely být uzavřeny a po pětileté odmlce byly znovu otevřeny 5. prosince 2007. Rekonstruovaný interiér, jehož autorem a dodavatelem je studio Story Design a.s., navazuje nejen na tradici původní restaurace, ale i na historický charakter budovy. Proto byly voleny architektonické prvky a tradiční materiály, které toto historické vyznění podporují (dubový masiv, přírodní kůže, černý matný kov, patinovaná měď). Nábytkové vybavení interiéru má jednoduchý a účelový charakter a svými výrazovými prvky také evokuje historickou sounáležitost se stavbou. To však neznamená, že by se v Masných krámech neuplatnily i nejmodernější trendy vybavení restauračních zařízení. Proto zde nalezneme jak velkoplošné obrazovky a další techniku pro velkoplošnou projekci, tak i WIFI připojení k internetu či bezdrátovou pokladní techniku. Kapacita pivnice je 190 míst.

Kroužkovaný ležák v Masných krámech
Nejdůležitějším druhem piva v nabídce Masných krámů je „kroužkovaný ležák" Budweiser Budvar.
V Masných krámech se kroužkovaný ležák Budweiser Budvar čepuje – jako na jediném místě na světě – přímo z tanku. Kroužkovaný ležák je jinak k dostání jen ve vybraných českých restauracích, všude je ale k dispozici pouze sudový. Kvůli obsahu živých kvasinek je totiž kroužkovaný ležák velmi citlivý na podmínky skladování (při 6°-8° C) a ošetřování, které splňují jen některé restaurace. Počáteční postup výroby kroužkovaného ležáku je stejný jako u vaření ležáku Budweiser Budvar. Rozdíl spočívá v tom, že do hotového piva v konzumní jakosti se před stáčením přidá určité množství „kroužků" – neboli nové kultury pivovarských kvasinek v nejlepší kondici a nový podíl extraktu. Kvasinky pak pokračují ve své práci a dostávají se živé přímo k zákazníkovi. Díky nim má kroužkovaný ležák lepší senzorické vlastnosti než klasický sudový ležák (vyšší plnost, vyšší říz, pevnější pěna aj.).

Budějovický Budvar, národní podnik
Pivovar Budějovický Budvar, n. p. je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších potravinářských podniků v České republice. Téměř polovina produkce je vyvážena do více než 50 zemích všech světadílů. V roce 2007 zvýšil Budějovický Budvar výstav piva meziročně téměř o 9 % a dosáhl objemu 1 253 000 hektolitrů. Hrubý zisk pivovaru se v roce 2007 meziročně zvýšil o 13 % na celkových 302 milionů Kč. Od roku 1991 investoval Budějovický Budvar do své modernizace a rozvoje asi 3,5 miliardy Kč.

Další informace a dotazy:
Budějovický Budvar, národní podnik
Petr Samec, PR manažer
Tel.: +420 387 705 284